خودروی چری Omoda 5 مدل ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۲ جولای به طور جهانی معرفی می شود

در ابتدای ماه ژوئن، اولین مدل سری محصولات جدید جهانی Chery Automobile، یعنی Omoda 5، پیش‌فروش خود را آغاز کرد. در ۱۲ ژوئیه، نسل جدید چری Omoda 5 به طور رسمی رونمایی می‌شود. شرکت Chery Automobile قرار است در یک مراسم در انجمن Omoda Metaverse از قابلیت‌های ار این کراس‌اوور پرده‌برداری کند.

به گفته شرکت چریک کراس‌اوور Omoda 5 به‌عنوان اولین مدل جهانی از سری Omoda چری، نسل جوان را هدف قرار داده است. این خودروی جدید ترکیبی از یک شخصیت پیشرو، همراه با بازبینی اساسی در طراحی همگام با نیازها و مفاهیم بین‌المللی خودرو، منحصربه‌فرد بودن و حس آینده‌نگرانه است. زیبایی‌شناسی فضای داخلی و روند حس رانندگی سورئال همراه کنترل سخت‌افزاری این کراس‌اوور برای ایجاد حس آزادی در جوانان ایجاد شده است. این نگرش قدرتمند و پیشرو در کابین هوشمند با فناوری Lion 5.0 AI یک تجربه علمی تخیلی همه‌جانبه را برای جوانان ایجاد می‌کند.

از نظر طراحی ظاهری، Omoda 5 از پیشرفته‌ترین زبان طراحی «هنر در حرکت» (Art in motion) استفاده می‌کند و جزئیات مفهومی و منحصربه‌فرد را منتقل می‌کنند. نمای جلویی بدون حاشیه با جلوپنجره ماتریکس الماسی مانند شیک و تیز است. چراغ‌های جلو و هدلایت‌ها به‌صورت مجزا و از نوع LED طراحی شده‌اند و جلوه زیبایی دارند. در پس‌زمینه روشن، طراحی متضاد رینگ اسپرت مشکی حس قدرت را ایجاد می‌کند و شور و شوق را برای لذت رانندگی افزایش می‌دهد.

 

 

از نظر عملکرد قوای محرکه، پیشرانه چری Omoda 5 نیز از معماری جدید موتورهای چری Kunpeng بهره می‌برد. این کراس‌اوور با ترکیبی از موتور ۱.۶TGDI و گیربکس دوکلاچه مرطوب ۷ سرعت می‌آید. موتور ۱.۶ توربو شارژ دارای حداکثر قدرت ۱۹۴ اسب بخار (۱۴۵ کیلووات) و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه است. چری Omoda 5 در مقایسه با کراس‌اوورهای کامپکت هم سطح خود، پیشرانه قدرتمندی دارد. درعین‌حال، Omoda 5 به حالت سوپر تراک سوپر اسپرت نیز مجهز شده است که می‌تواند تجربه رانندگی جالبی را از طریق شبیه‌سازی امواج صوتی برای کاربران به ارمغان بیاورد.

 

به گفته شرکت سازنده از نظر تجهیزات هوشمند، چری Omoda 5 شگفتی‌های بسیاری را برای جوانان به ارمغان می‌آورد. کابین هوشمند مجهز به نرم‌افزارLion 5.0 AI کنترل و راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و درعین‌حال کنترل هوشمند دمای خودرو را برای کاربران ارائه می‌دهد. فضای داخلی فانتزی خودروی جدید از طراحی رنگی متضاد برخوردار است و حس بصری «کابین خلبانی هواپیما در فیلم‌های علمی – تخیلی» را ایجاد می‌کند. فضای داخلی خودرو مجهز به صفحه‌نمایش دوگانه یکپارچه ۲۴.۶ اینچی، دسته دنده کریستالی قابل سفارشی‌سازی، سیستم صوتی SONY همراه با نور محیطی ریتمیک ۶۴ رنگ است که مانند ورود به فضای آینده است. حضور در کابین چری Omoda 5 لذت غوطه‌ور بودن در تکنولوژی را ایجاد می‌کند. «کاک پیت هوشمند فناوری هوش مصنوعی Lion 5.0» دارای یک اکوسیستم بازی داخلی شامل موسیقی، گوش‌دادن به کتاب صوتی، دیدن ویدئو و سایر برنامه‌های است که می‌تواند نیازهای تعاملی نسل جدید جوانان را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *