آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt

بررسی فونیکس آریزو ۶ جی تی

جدید ترین سدان مدیران خودرو

می خواهیم به بررسی نسخه اسپرت تر و خشن تر از خانواده محبوب  آریزو به نام فونیکس آریزو ۶ جی تی بپردازیم. پس از عرضه نسخه های آریزو ۵ اسپرت و آریزو ۶ پرو و دیگر عضو های خانواده حالا نوبت به جدیدترین عضو این خانواده رسیده.

طراحی خارجی

طراحی خارجی فونیکس آریزو ۶ جی تی در قسمت جلویی کاملا تغییر کرده و به ظاهری خشن و اسپرت تبدیل شده که طبق گفته شرکت سازنده هدف این طراحی بازار جوان بوده که مورد توجه مشتریان قرار گرفته.

در این خودرو شاهد تغییر در بخش جلو پنجره هستیم که به صورت x شیپ یا همان شبیه به حرف x طراحی شده. همچنین چراغ ها شامل دو لنز می باشد و کالیبر های نارنجی رنگ  و خروجی های اگزوز از دیگر تغییرات خروجی این خودرو می باشد. چراغ های عقب و بخش کناری خودرو همان آریزو ۶ پرو می باشد.

ابعاد و وزن آریزو ۶ جی تی

آریزو ۶ جی تی با وزن خالص ۱۳۴۴ کبلوگرم و طول و عرض و ارتفاع ۴۶۸۰*۱۸۲۵*۱۴۹۰ ، فاصله دو محور ۲۶۷۰ را داراست.سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو می باشد.در این خودرو رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی را شاهد هستیم.ظرفیت فضای بار خودرو ۴۸۲ لیتر می باشد.

آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt

موتور و گیربکس آریزو۶ جی تی

تغییراتی در  این سدان خشن نسبت به نسخه قبل به چشم می خورد که از جمله موتور خودرو می باشد که از یک موتور ۱۶۰۰ سی سی TGDI بهره می برد که در تیگو ۸ پرو هم شاهد بودیم.

موتور خودرو ۴ سیلند خطی ،۱۹۸ اسب بخار ۲۱۰ نیوتون متری می باشد و از یک جعبه دنده ۷ سرعته WDCT بهره می برد.

آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt

سیستم ترمز و تعلیق

سیستم ترمز دیسکی خنک شونده ABS+EBD

سیستم تعلیق جلوی: MAC PHERSON 

سیستم تعلیق عقب :TORSION BEAM

ترمز پارک برقی : EPB+AUTOHOLD

سیستم کنترل پایداری BOSCHESP

آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt

سیستم های ایمنی

مجهز به ۶ کیسه هوا جلو . جانبی و پرده ای

سیستم های ایمنی ABS,EBD,ESP,BAS,TCS,EBA,HAC,BAS

آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt

سیستم های کمک رانندگی (ADSD)

BSD :رادار نقطه کور

RCTA:رادار هشدار خروج از پارک

LKA: رادار حرکت بین خطوط اضطراری

LDW: رادار هشدار خروج از لاین

LCA: رادار هشدار تغییر لاین

ACC: کروز کنترل تطبیقی

TJA : رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک

ICA : رادار کمکی کروز یکپارچه 

FCW: رادار هشدار برخورد از جلو

AEB : سیستم ترمز خودکار اضطرازی

IHC: رادار کنترل هوشمند نور بالا

DOW : رادار هشدار باز شدن درها

آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt

طراحی داخلی آریزو ۶ جی تی

طراحی داخلی خودرو آریزو ۶ جی تی کاملا تغییر کرده است.نمایشگر دوگانه ۲۰ اینچی (صفحه کیلومتر ۱۰ + صفحه نمایش ۱۰) را شاهد هستیم.فرمان برقی چرمی چند منظوره دی کات ظاهری اسپرت را برای خودرو نمایان کرده.خودرو دارای ۶ بلندگو  پورت USB برای ردیف جلو و عقب همراه با خروجی برق ۱۲ ولت می باشد.

طراحی صندلی ها و کابین

تودوزی داخلی چرم قرمز ظاهری جذاب تر و خشن تر را برای خودرو به ارمغان آورده.گرمکن و سرد کن صندلی های ردیف جلو را شاهد هستیم.خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع مجهز به فیلتر N95 و خروجی تهویه هوای ردیف دوم می باشد.نورپردازی ۶۴ رنگ داخل کابین ظاهری لوکس را به داخل خودرو داده که قابل تنظیم است.

قیمت و شرایط فروش آریزو ۶ جی تی

آریزو ۶ جی تی به زودی قیمت گذاری و شرایط فروش آن اعلام می شود.همچنین می توانید جزئیات و آپشن های بیشتر را در کاتالوگ خودرو مطالعه نماییدو برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی ۴۰۱ ستوده  تلفنی یا حضوری مراجعه نمایید.

آریزو 6 جی تی arrizo 6 gt