باتری خودرو های hev

باتری خودرو hev تیگو 8 پرو هیبرید

ظرفیت باتری تیگو 8e+ نوزه کیلو وات هست که از ظرفیت باتری 14 کیلو وات ساعتی اوتلندر phev که رقیب خارجی این ماشین حساب میشه هم بیشتره. شاید براتون سوال باشه که اگر بنزین ماشین هیبرید تموم بشه چه اتفاقی میفته؟ در جواب باید بگم که هیچ اتفاقی نمی افته و اصلا جای نگرانی نیست چون با پیشرفت تکنولوژی دیگه قرار نیست تجربه های تلخ بنزین تموم کردن و دبه دست گرفتن کنار جاده تکرار بشه، تیگو 8 e+ میتونه به صورت کامل با برق حرکت کنه و 75 کیلومتر رو به صورت تمام برقی پیمایش میکنه. حالا اگر بنزین داشته باشیم و برق ماشین تموم بشه چه اتفاقی می‌افته؟ نکته مهم اینجاست که با توجه به وجود سیستم بازیابی انرژی در خودروی تیگو8 e+، انرژی جنبشی تلف شده بازیافت میشه و مجددا به شکل انرژی الکتریکی به باتری خودرو باز می‌گردد و باعث پر شدن ظرفیت باتری می‌شود.
در مجموع باید بگیم که دیگه قرار نیست کسی توی راه بمونه و اصلا توی مرام تیگو 8 پلاگین هیبرید نیست که کسی رو توی جاده بزاره.
.باتری این ماشین با استفاده از شارژر های همراه ac که در زمان خرید به شما از سوی نمایندگی ستوده تحویل میشه شارژ میشن. یکی از شایعاتی که وجود داره اینه که اگر منزل شما چاه ارت نداشته باشه ماشین هیبریدی شما شارژ نمیشه اما این نگرانی برطرف شده و در نسل جدید شارژر های ac ارائه شده دیگه این مشکل وجود نداره و باتری تیگو 8 e+ شما تحت هر شرایطی شارژ میشه. فول شارژ شدن باتری این ماشین هم نهایتا 3 الی 4 ساعت طول میکشه که حتی نیازی نیست در پارکینگ خونه این ماشین رو به شارژ بزنید مثلا توی پارکینگ های عمومی و یا هر جایی که یک پریز برق وجود داشته باشه این ماشین شارژ میشه و میتونید در ماشین رو قفل کنید و با آرامش به کار خودتون برسید چون به هیچ عنوان کانکتور شارژ از خودرو جدا نمیشه که خدایی نکرده بخواد مورد سرقت قرار بگیره.
یکی دیگه از راه های شارژ کردن باتری ماشین های هیبرید استفاده از فست شارژ های موجود در سطح شهر هست که در حال حاضر چندان گسترده نیستند اما در آینده نزدیک شاهد فراگیری این شارژرهای فست شارژ خواهیم بود. تیگو 8 e+ در مدت زمان نیم ساعت فول شارژ میشه که یکی از نکات خیلی مهم به حساب میاد.
بالا